/

December 28, 2023

Šta je Google Ads i šta se s time može raditi?

Google Ads je među najefikasnijim, najvažnijim i najvećim oglasnim platformama na svijetu s dosegom do preko 93% internet korisnika. Iskoristite to!

Google oglašavanje podrazumijeva oglašavanje na svim kanalima koji su dostupni u BiH (i ostalim državama) i u Google su vlasništvu.

Posebice se to odnosi na Google tražilicu, Google Maps, Youtube, GDN (Google display mrežu) i oglase u Gmail sandučiće. Oglasi se vide na desktop, laptop, tablet i mobilnim uređajima.

1. Oglašavanje na Google tražilici

Oglašavanje na Google tražilici se odvija tako da zakupite BILO KOJI POJAM, za koji želite prikazati svoj oglas u Google tražilici. Oglas bude označen zelenim poljem i tekstom i u pravilu je na vrhu rezultata pretrage. Na vrhu ima 4 mjesta i još opcionalno 3 mjesta na dnu.

Oglasnu poruku piše oglašivač i mora biti u skladu s Google pravilima. Plaća se samo ukoliko netko klikne na poruku.  Agencija Bubriig nudi usluge Google oglašavanja svojim klijentima uz vrlo povoljne cijene.

Oglašivač definira koliko mjesečno (dnevno) najviše želi ili može uložiti.

Primjer:

Može se zakupiti u Google Ads sustav pojam ‘klima uređaj’. Kada netko traži taj pojam, pojave mu se na vrhu do 4 oglasne poruke (označene zelenim pravokutnikom u kojem piše ‘Oglas’). Redoslijed ovisi o visini ulaganja i smislenosti oglasa spram pojma koji korisnik traži, odabranog pojma koji bi trebao ‘okinuti’ prikazivanje oglasa i web stranice na koju oglas odvede osobu ako klikne na oglas.

 

2. Oglašavanje na YouTube Platformi

Oglašavanje na YouTube platformi se odvija tako da se odabranoj publici (po godinama, po spolu, po mjestu, po zanimanju za nešto itd.) prikazuje video oglas prije ili unutar pregledavanog video sadržaja. Takvo oglašavanje se isto plaća po kliku na oglas. Može se platiti i samo pregled videa. Da je pregledan video smatra se ako je netko pogledao 30s video poruke ili ako je odgledao video do kraja, ako traje kraće od 30s.

Primjer:

Video oglas prije videa koji se želi pogledati. Ako netko klikne na ‘Skip this ad’ u donjem desnom uglu unutar 5 sekundi, oglašivač ne plaća tih pregledanih 5s. Dobro je zato glavne poruke objaviti unutar prvih 5s.

 

3. Oglašavanje na Google Display Network ili GDN

GDN su Slikovni, video ili tekstualni oglasi koji se prikazuju na portalima koji su Google partneri. U RH su to skoro svi portali i ‘pokrivenost’ internet populacije GDN oglašavanjem je preko 93%.

Oglasi se prikazuju na portalima prema odabiru oglašivača (uz članak u kojem se spominju odabrane riječi, samo na sportskom sadržaju portala, samo na jednom portalu ili prema odabiru osobina publike – dob, mjesto stanovanja, spol i sl. Sve to se  može skoro bez ograničenje kombinirati).  

Oglasi označeni su plavom trokutastom oznakom u gornjem desnom uglu oglasa. Plaćaju se po kliku na oglas (CPC) ili na svakih 1000 prikaza (CPM) – što oglašivaču donosi bolje rezultate. 

 

4. Oglašavanje u Gmail sandučiće

Sastavlja se poruka / newsletter koji se šalje korisnicima Gmail servisa Poruku piše oglašivač. Plaća se samo ukoliko netko klikne na malu poruku u vrhu sandučića koja otvara oglas. Sve dalje se ne plaća – klik unutar oglasa, slanje dalje i sl.

Postoji još nekoliko raznih formata poruka (Lightbox oglasi, video oglasi, responsive oglasi). Oglasne poruke se mogu stalno mijenjati i dorađivati ovisno o povratnim podacima koji se izmjere. Nekada se u tijeku dana 3 puta promjeni poruka kako bi se ostvario cilj koji postavlja oglašivač.